Exchange Support. Lost XEM at an exchange? Post here! [MOVED]

I withdrow from koineks, deposit to bittrex NEM. I can’t see my nEM coins on Transaction Detail. Please immediatly help me.
TXid: 5080cf63eb40fa13e7e056fb59888dae2a1992ec62821d312441d501eeacc2f0

@ymalkoc61
It looks like this transaction doesn’t exists in blockchain. You must contact with Koineks and ask for explanation:

http://explorer.nemchina.com/#s_tx?hash=5080cf63eb40fa13e7e056fb59888dae2a1992ec62821d312441d501eeacc2f0

I translated the XEM from the local wallet (NanoWallet) to the XEM wallet in bittrex (ND2JRPQIWXHKAA26INVGA7SREEUMX5QAI6VU7HNR). But XEM coins did not come to the stock exchange.

@AlexRimNEM have you transaction id?

Thank you for your interest men.

my bad luck, want to trade in cyrptopia even like this, please help me, get my funds XEM or NEM

http://explorer.nemchina.com/#/s_tx?hash=baf912f9ae3d7f00ef52e2a03fb9661b728e9ea80add5b16412f59fc788035fe

@Ilyas_Nicholas_Sanja
transaction looks ok. I’m afraid only Cryptopia can verify why they didn’t process it. Looks like problem on they side.

здравствуйте, отправил на биржу 168 xem но на бирже монеты так и не зачислины, как я могу решить проблему? отправлял с кошелька nem wallet+ на андроиде

@ fc117f445eacf4dc4ed1 можете ли вы скопировать сюда свой адрес NEM? Он доступен, когда вы нажимаете кнопку QR в нижней части окна вашего мобильного приложения.


@fc117f445eacf4dc4ed1 could you copy paste here your NEM address? It’s available when you click QR button on bottom of view in your mobile app.

Добрый день!
Вот мой адрес:

NAYA5M-B7LO7N-ECCL4E-4MV7ST-JXUCVI-RWOOQL-5DHL

Can somebody assist. I have done the following transaction to my Binance account. But it is not showing up there and in my NEM wallet is shows as completed? http://chain.nem.ninja/#/transfer/59c3071025dbb16092f90977384be0decf7072d4fee398fc174357311e5d6c55

Какую информацию вам дать? Чтобы решить проблему?

@ fc117f445eacf4dc4ed1
Это ваша учетная запись: http://chain.nem.ninja/#/search/NAYA5M-B7LO7N-ECCL4E-4MV7ST-JXUCVI-RWOOQL-5DHL

И транзакция:

http://chain.nem.ninja/#/transfer/628b05e70685ea791b7d39915dc245793dc2084d421f41fc4b40afbaa4d944f7

Вы отправили Alfacashier, но вы указали неверный код сообщения (nc64ufowro6avmwfv2bfx2nt6w2gurk2eox6ffmz). В сообщении вы включили другой адрес NEM. Вы должны связаться с Alfacashier, предоставить хэш переноса и запросить возврат.


@fc117f445eacf4dc4ed1
This is your account: http://chain.nem.ninja/#/search/NAYA5M-B7LO7N-ECCL4E-4MV7ST-JXUCVI-RWOOQL-5DHL

And transaction:

http://chain.nem.ninja/#/transfer/628b05e70685ea791b7d39915dc245793dc2084d421f41fc4b40afbaa4d944f7

You have sent to Alfacashier but you include wrong message code (nc64ufowro6avmwfv2bfx2nt6w2gurk2eox6ffmz). In message you have included other NEM address. You must contact with Alfacashier, provide trasnaction hash and ask for return.

@MatthewLion you included encrypted message. Message in deposit transaction to exchange should be always unencrypted. Please contact with Binance support. They should be able credit transaction manually.

так это понятно, вот только как это сделать, я не знаю, можете дать инструкцию?
за рание большое спасибо!

@ fc117f445eacf4dc4ed1
Просто свяжитесь с Alfcashier. Предоставьте им свой хеш транзакции (628b05e70685ea791b7d39915dc245793dc2084d421f41fc4b40afbaa4d944f7) и попросите возврата. Объясните, что вы отправили неверный адрес.


@fc117f445eacf4dc4ed1
Just contact with Alfcashier support. Provide them your transaction hash (628b05e70685ea791b7d39915dc245793dc2084d421f41fc4b40afbaa4d944f7) and ask for refund. Explain that you have sent to wrong address.

24/03/2018 5:13: 00 я сделал перевод с cryptopia на cryptopia счет ХЕМ: NBQ73BYLVGMO7L2WFG2VVOJHOBWWJKW7D3V7UE4E. ИД транзакции: efddbd75fc11e9c97559363876f5389a5ba42de35807ca78300b8fc2b4dc6b05. В настоящее время у меня на бирже статус “Completed”. Однако пользователь cryptopia не получил монеты. В депозите XEM нет.
Техподдержка cryptopia ответила:
Thank you for contacting Cryptopia Support.

Unfortunately your withdrawal of 1000.00000000 XEM was successful, and broadcast to the network as you can see using this block explorer:

http://explorer.nemchina.com/#/s_tx?hash=efddbd75fc11e9c97559363876f5389a5ba42de35807ca78300b8fc2b4dc6b05

Once a withdrawal from Cryptopia has been processed, it is broadcast to the global network, and the funds are no longer in our control meaning there is no way for us to recover or change it.

Please be very careful when you make withdrawals or transfers in the future.

Kind Regards,
Cryptopia Support

Что мне делать?

@Nadeev вы должны включить код сообщения, если хотите внести депозит пользователю Cryptopia. Сообщение должно быть связано с пользователем, которому вы хотите отправить деньги. Cryptopia использует один адрес, и только сообщение unqiue идентифицирует пользователей.

Из ответа видно, что они не понимали, что вы отправили на адрес криптопии.
Пожалуйста, объясните им, что вы забыли добавить сообщение, и вы отправили его на адрес Cryptopia. Также попросите их вернуть деньги, потому что деньги были отправлены в кошелек криптопии, поэтому они все еще имеют к нему доступ.


@Nadeev you should include message code if you want deposit to Cryptopia user. Message should be related with user to which you want send money. Cryptopia uses one address and only unqiue message identifies users.

From answer it looks like they didn’t understand that you have sent to Cryptopia address.
Please explain them that you forgot add message and you sent to Cryptopia address. Also ask them to refund because money were sent to Cryptopia wallet so they still have access to it.

1 Like

I downloaded and set up my Nano Wallet. After reading some tutorials, I noticed that my wallet does not have a “Receive” tab to go along with the “Send” tab. When I click on “SEND” at the top of the page, only the “Send” tab appears. How can I correct that?

@djslim49 new nanowallet don’t have receive tab. If you want see your address just click “Account” in top navigation.